Onderzoek

Er lopen momenteel in verschillende gebieden onderzoeken, zie hieronder een overzicht. Klik hier voor publicaties, filmmateriaal en artikelen.

Onderzoek rond Engelsmanplaat

We zijn begonnen met een onderzoek naar mogelijke scheepswrakken rond Engelsmanplaat.

Engelsmanplaat is een zandplaat dat ligt tussen de Waddeneilanden Ameland en Schiermonnikoog op een afstand van ongeveer 5 kilometer vanaf de kust. De zandplaat heeft een oppervlakte van minder dan 1 vierkante meter en loopt bijna helemaal onder bij hoogwater.

Onderzoek in de Mothoek onder Schiermonnikoog

We voeren ook onderzoek uit in de Mothoek aan de zuidkant van Schiermonnikoog.

Onderzoek Friesche Wad Ameland

We voeren ook onderzoek uit op het Friesche Wad bij Ameland.

Onderzoek Wellington bommenwerper Noordzee boven Ameland

We voeren ook onderzoek uit naar bommenwerpers die zijn vergaan in de Noordzee.

Expeditie Smeriggat 2023

Stichting Maritieme Archeologie organiseert in de weekenden van 11 t/m 13 en/of 25 t/m 27 augustus 2023 Expeditie Smeriggat 2023 en kan daar hulp bij gebruiken van enkele opstappers.

Expeditie Oostelijke Waddenzee 2023

Stichting Maritieme Archeologie organiseert in de weekenden van 11 t/m 13 en/of 25 t/m 27 augustus 2023 Expeditie Oostelijke Waddenzee 2023 en kan daar hulp bij gebruiken van enkele opstappers